lidt om mig

My photo
Ry, Denmark
HEJ! Jeg er lærer, jeg maler, jeg strikker og hækler -og andre kreative ting jeg kan få fingerne i! Jeg er også mormor og farmor, bor i skoven ved Himmelbjerget med mand og to hunde og stor have - så der er nok at lave:) Min blog er et sted hvor jeg kan vise min (til tider) lidt skøre kreativitet med alle jer andre. jeg bliver altid glad for en hilsen eller kommemtar:) Jytte

Wednesday 11 August 2010

Hæklet elefant - chrochet elefant





Hvem kender ikke Lille Pers "Bodil Kjer"?, selvfølgelig skulle mit lille barnebarn have en træk elefant - hæklet af mormor - (farmor er forøvrigt ved at hækle en ny til lille Emil:) - jeg googlede elefanter i stor stil, men fordelen ved mine hæklerier er at det ikke gør noget at det ikke ligner så meget (selvom familien tror at jeg forvirre de stakkels børn:)










2 comments:

  1. hej Jytte
    Har du evt. en opskrift på den fine elefant? Jeg er meget imponeret og vil gerne selv igang med at hækle en til min lille pige.

    mvh Iben

    ReplyDelete
  2. Hej Iben - undskyld, jeg er vist ikke så god til det med at blogge endnu - havde ikke set dir indlæg før nu:)
    Nej jeg har desværre ingen opskrift, det er bare hæklet ud af hovedet. Start med rumpen og hækl en stor oval klump.Derefter ben og snabel og nogle store ører. Fidusen med denne (Bodil) elefant er at stoppe den temmelig hårdt så den kan stå.

    ReplyDelete